onsdag 16 december 2009

We're running out of time cause I'm losing my mind

Jag byter plats på möblerna igen, byter plats på ångest och glädje, byter plats på tankar. Glömmer byta kläder. Men det gör ingenting just idag.

Jag byter plats på alla luckorna och byter borrhuvud på skruvmejseln tusen gånger. Jag byter ut det äckliga lilla krypet i mitt badrum, mot ett övervinnande av min rädsla, mördar det (ännu en gång) och byter mitt bultande hjärta mot ytterligare en kopp kaffe.

Solljuset byts mot mörker och snöflingorna byts mot underkylt regn. Min alldeles för tunna jacka har jag fortfarande inte bytt ut. Jag byter motiv. Och målar en dinosaurie med mangaögon och tummenhänder.

Och tänker på om möglet skulle trilla ner över mig när jag somnat
om spindlarna skulle krypa in i min mage när jag sover
om silverfiskarna skulle börja äta direkt från min kropp
när jag somnat

Herr Hyresvärd hälsar att åtgärder från Saneringsbolaget inte kommer att kosta mig någonting alls. Med allra största säkerhet har Hyresvärden ett grymt bra "obegränsat-nyttjande-det-första-året-avtal" med Saneringsbolaget. Förmodligen är Hyresvärden mycket väl insatt i hur mycket han vinner på ett sådant avtal, eftersom han hyr ut Bostäder som härstammar i rakt nedstigande led från Sovjet/Baltikum.

Kvällens sista cigg nu.
Jag lever ett oerhört lyckligt lottat liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar