onsdag 9 december 2009

Stoppa den här världen


Sådant som jag inte kan undvika att hinner tänka på:

det kommer aldrig att bli färdigt här
är det nu jag bestämt mig för att acceptera mig som jag är?
jag kommer aldrig mer kunna sätta mig på mitt eget golv
om jag inte får det här jobbet, då kommer jag att tappa greppet
jag är sjuk
vad var det som hände med alla relationer som förstörts?
tänk om man faktiskt kan bli färdig
allting kommer att lösa sig om jag bara börjar träna
är det här allt i livet?
jag vill vara som hon och han och hon och hon eller hon
är jag sjuk?
borde jag vara skitnöjd?
det blev en repa på det nya skåpet
borde jag säga sanningen lite oftare?
jag kommer aldrig få den relation jag önskar till min B
när jag är 28 kommer jag fortfarande att ha finnar
varför sa de åt mig att försvinna?
jag kommer att få lungcancer
vad gör jag om alla försvinner ur mitt liv?
när det här upptäcks, så kommer alla att sluta prata med mig
jag är sjuk

Och så kan det fortsätta. Timme ut och timme in. Inte alltid i inbördes ordning, vilket kan upplevas som omväxlande, nytänkande och lösningsinriktat.
Men det är ju bara en illusion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar