söndag 17 januari 2010

Och jag skall fortsätta sparka på er tills det känns bra inuti mig

Jag känner ett sug starkare än på länge, efter något förbjudet. Kanske ett våldsbrott. Eller ett missbruk. Eller något lite mer diskret? En bitchslap?

Mannen på balkongen kan konsten att röka en cigg på under en minut. Hann drar inte ett enda andetag mellan blossen. Och han har bara en t-shirt på sig.

Alldeles nyss var vi nakna, varma i varandras armar och med enbart en tunn hinna mellan oss. Är det en lögn? Är allt det som jag kastar ur mig, inte sant? Är det som du säger, att jag är sjuk i huvudet? Är hela mitt liv en lögn?

Vet du vad det är att känna sig för värdelös för sitt eget skal? För värdelös för sig själv?
Vet du vad det är att inte få ur sig en enda stavelse utan mothugg?

Det är att vara rätt så rejält sjuk i huvudet.

Om någon överhuvudtaget kunde se hur förjävligt det snurrar nu, så hade det kanske hjälpt.
Men det syns inte.
Det hörs inte.
Det finns inte.
Inte någon annan stans än inuti mitt huvud.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar