måndag 11 januari 2010

Att gå i otakt


Jag trotsar!

Och det blir mörkt ute, men jag hinner inte ens lägga märka till det. Och det är smulor och grus på golvet, men jag låter det inte ställa till med någon scen, för jag är så upptagen med att reagera och ta tag i allting och trotsa.

Lära dig bocka och att buga
för någon idiot

Och det har jag gjort. Och det har jag gjort. Och det har jag gjort så många gånger. Så jag höjer volymen och sträcker på mig och fortsätter trotsa allt det som så långsamt tillåtits ha ihjäl mig här.
Och svär åt dem och spottar på dem och sparkar, sparkar, sparkar tills tänderna flyger all världens väg och deras självbelåtna flin krossats.

Se på mig.
Se vad ni gjort med mig och se vad jag gör mot er nu. Och se hur jävla ont det gör i mig och känn hur jävla ont ni kommer att få nu. Och jag skall fortsätta sparka på er tills det känns bra inuti mig, för det är det enda jag har kvar nu.

Gå upp på morgonen och fortsätt leva era perfekta liv och glöm bort mig. Gör det, glöm bort allt ni någonsin gjort och sagt. Men jag tänker inte tillåta mig att glömma en sekund innan jag sparkat sönder er lika mycket som ni sparkat sönder mig.

Och jag tänker inte sluta sparka.
Inte förrän jag förstått vad det var ni gjorde.
Inte förrän jag förstått.

Och trotsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar