tisdag 11 oktober 2011

Allt jag vet


Ikväll hittar jag inga egna ord, ikväll är jag enbart ett simpelt citat.

Du är galen
det här kommer sluta olyckligt säger jag när det är jag som står och är onykter
solen steg och jag vaknade i det röda ljuset
himlen flammade genom fönstret på det döda huset

lät han in lät han ta
visst blöder jag vackert för dig
jag rusar och släpper allt
men varför stå med mig i regnet, varför vill du riva ner mitt stängsel?

jag ville bara vara den jag är dina ögon
men jag vill göra dom besvikna
känns mest som jag komplicerade allt som jag ville
kollade på telefonen och du hade aldrig ringt mig
jag hade lovat mig själv att aldrig mer ge bort min insida till någon igen

superstolt han vill veta vad jag tänker
och jag kan bara hoppas att han väntar på mig han är den enda som aldrig velat ändra på mig
världen brann upp på så många sätt den där kalla vintern
men vågar du så få du varje skärva av mitt hjärta

tills han slet mig i stycken spottade på mina sår
varför vill du riva ner mitt regnställ, jag vet ändå vad som händer
hur kan du, hur kan du säga en grej men göra en annan sak?
jag saknar att älska

jag vet att det är svårt men du måste släppa taget nu
har blod på mina händer nu och jag kan inte tvätta av det
och jag som aldrig letade efter någonting som aldrig fanns

men ser det ut som att sörjer dig mer som att jag höjer dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar