fredag 25 mars 2011

Om det parallella

Du kan få mig dit, där det är kav lugnt. Du kan rensa hela mig.

Och du - du kan ha ihjäl mig inom loppet av några minuter. Du kan klubba ner allt det jag trodde jag rest.

Du. Fortsätt ge mig klarare ögon, fortsätt öppna upp mig.
Du. Visa mig allting du vet om livet. Jag vill ha dig här, jag vill ha dig närmast.

Och du - vet att du står mig i skuld. Du kräver av mig utan att yppa ett ord, för du vet att jag alltid kommer, alltid står där, alltid ställer upp, alltid finns till hands. Du vet precis var du har mig. Du vet att jag aldrig kommer att falla inför dina ögon. Du suger ur mig det sista.

Nu skall du ligga hjälplös i en månad eller två och från mig hämta kraft. När din trasighet genom mig. Vänta in min protest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar