fredag 24 augusti 2012

Här är där

Där är alla färger kontrastrika,
där är morgnarna klara och nätterna kolsvarta.

Där är marken rak,
där är gatorna hela och rena.

Där är luften tunn,
där är vattnet iskallt och kristallklart.

Där finns ingen smuts.
Där finns inga moln.

Där finns inte igår.

Där finns inget annat,
än morgondagen.
Gryningen.
Börja om-et.

Där är här.
Och där är jag.

Där är jag,
med alla mina kontraster.
Med mina kolsvarta morgnar och söndersprängda nätter.

Med mina skeva vägval,
med alla mina infektioner och all min smuts.

Med min senapsgas,
min puls och mina febertoppar.

Med min vätskebrist.
Med allt mitt smogg,
mina gårdagar, mina årsringar,
mina tvivel och mina sår.

Kommer jag dit.
För att vara,
här och nu.

För en liten stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar