lördag 5 juni 2010

Morgonstund


God morgon världen och god morgon grannen på balkongen mitt emot och god morgon till hans nya och veckans sjunde tjej. Välkommen ut i soldiset och de arton heliga morgoncelsiusgraderna.

Låt det bli en bra dag idag. Trots illamåendet i nedre delen av magen. Låt oron i fingrarna bara vara en illusion. Jag gör allt jag kan, räcker det?

Solen når aldrig in genom mitt fönster. Huset mittemot är i vägen. Balkongen ovanför är i vägen. Balkongmannen kan stå och stirra ut i motljuset hela dygnet, men hos mig når aldrig solen fram. Jag vägrar låta det nedslå mig. Medan ni måste kisa, kan jag sitta i mitt öppna fönster och blicka ner på en gata som egentligen är alldeles för nära, men som i alla fall är min. Medan ni kisar, ser jag er rakt i ögonen och ber om nåd.

Good morning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar