söndag 15 juli 2012

Through these fields of destruction


En barndom och en varm, av trygghet kokande, mammafamn.
Något som dog i mina armar.
Det obegripliga i insikten att jag hade ord att skriva ner.
Sista sommarsolen.
Tryggheten i vad vågklucket mot träbryggan betydde.
Tusen och åter tusen steg över grusgångar och asfalt från femtiotalet.
Miltal i en svettig liten SAAB längs med Västkusten.
En berlock formad av en miljontals år gammal liten mygga innefattad i bernsten.
Sista kraften utsugen av barnaben.

Jag har varje ögonblick, varje fragment, varje korn av verklighet, kvar i mina händer.
Framförallt i mina öron.
Så ömt bevarat.

Nu har hundratusentals dagar passerat.
Jag vet jag finns kvar där ändå.
Med all respekt för den stora lilla person jag var då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar