torsdag 19 juli 2012

Om punkten då när man satsar allt eller bryter helt



Var tänker du gå någonstans?
Jag vill inte att du skall gå din väg.

Varför måste allting sluta i bråk och panik?

Väntar du på mig?

Du vet, jag väntar in dig.

Vi förtjänar att bli lyckliga, vet du vet?
Om du bara väntar på mig.

Jag är tusen bitar.
Du måste vänta in var och en av dem
Hur många av dem du än känner, så finns där ytterligare tusen som gör mig till en främling för dig.

Jag måste tvinga dig att slåss för att se hur många slag du är beredd att ta.
Jag måste köra med dig för att se hur långt du är beredd att gå.
Jag måste skuldbelägga dig för att se hur mycket skuld du är beredd att åta dig.
Jag måste fabricera minnen för att se hur mycket du är villig att ta emot.

Och du vet, jag gör det bara för att jävlas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar