söndag 13 maj 2012

Ofta sitter hon i mitt rum och väntar

Där är tusen saker jag glömt bort.
Och det skall ni vara jävligt tacksamma för. En vacker dag kommer ni att bocka och buga.
Nej förresten, ni lär hinna dö innan dess.

Det spelar ingen roll längre. Inget utav allt det jag förträngt, inget utav det ni valde, spelar egentligen någon roll. Längre.

Inte i praktiken.

Jag lever tyvärr inte i praktiken.
Jag lever i teorin.
Och i teorin är allt, allt, ALLT!
Möjligt.

I teorin är allting lagat och tillrättalagt.
I teorin är vi alla hela och rena och samlade.
I teorin,
är vi alla så som planen sa att vi skulle vara just idag.

I enlighet med det förväntade, med mallen.

I TEORIN;
TAR VI OSS UTAN TVEKAN HEM, VARENDA JÄVLA KVÄLL.
DÄRFÖR ATT HEM,
DET ÄR LIKA MED NÅGOT BRA.
 
"Jag hatar dem båda så starkt att jag inte vet var jag skall ta vägen när de behandlar mig med respekt och vänlighet. Då vill jag bara reta upp dem tillräckligt så att de skriker och hotar igen. Så att jag känner igen våra tydliga roller"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar