fredag 3 september 2010

Hotellnätter


Ny morgon, nya planer. Ny världsbild. (Kan inte någon släppa av mig?)
Dagtid är jag full, nattetid är jag full.

Jag vägrar göra någonting. Jag vägrar överleva idag. Det tar för mycket kraft. (Från vadå?)
Jag vill ringa och säga förlåt. Jag vill stå vid din dörr och vid ditt fönster och be dig om en ny chans. Men du har ett nytt liv, du har nya människor, du har nya planer. Du har all den där kraften som jag saknar. Du är på väg framåt, jag är på väg bakåt igen.

Jag vill inte avbryta dig. Jag vill, du ska vara just så som du är.

Vad hade du gjort, om jag ställde mig där? Hur hade något kunnat bli annorlunda? Måste jag vara annorlunda? Jag är ju så säker nu. (Det handlar inte om vad man tänker, det handlar om att kunna omvandla tanken till agerande)

Jag saknar inte, jag bara lever kvar. Det känns som att det var där jag hörde hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar